Privātuma politika

PRIVĀTUMA POLITIKA

 

Datu pārzinis

SIA Legal Balance, reģistrācijas numurs 40203125480, adrese Marijas iela 2A, Rīga LV-1050, tālruņa numurs +371 66778830, e-pasta adrese info@legalbalance.lv, tīmekļa vietne www.legalbalance.lv.

 

1.   IZMANTOTIE TERMINI

1.1. Personas dati – jebkura informācija, kas attiecas uz fizisku personu, t. i., datu subjektu, kura identitāte ir zināma vai kuras identitāti tieši vai netieši var noteikt, atsaucoties uz tādiem datiem kā personas identifikācijas numurs, viens vai vairāki šai personai raksturīgi faktori, piemēram, tās fiziskā, fizioloģiskā, psiholoģiskā, ekonomiskā, kultūras vai sociālā izcelsme, atrašanās vietas dati un tiešsaistes identifikators.

1.2. Uzņēmums – SIA Legal Balance, reģistrācijas numurs 40203125480, adrese: Marijas iela 2A, Rīga LV-1050.

1.3. Klients – fiziska vai juridiska persona, kas izmanto (ir izmantojusi vai plāno izmantot nākotnē) Uzņēmuma parādu piedziņas pakalpojumus un/vai nodod prasījuma tiesības.

1.4. Datu subjekts – fiziska persona, kas izmanto Uzņēmuma pakalpojumus vai sniedz Uzņēmumam pakalpojumus/preces, vai interesējas par iespēju strādāt Uzņēmumā, vai ir juridiskas personas pārstāvis, vai ir persona, kas pārlūko Tīmekļa vietni, vai ir jebkura persona, kuras datus Uzņēmums apstrādā.

1.5. IP adrese – unikāls numurs, kas identificē datoru, tālruni, planšetdatoru vai citu ierīci, kas pieslēdzas internetam. IP adresi var izmantot, lai noteiktu valsti, kurā dators ir pieslēgts internetam.

1.6. Privātuma politika – šis dokuments, kurā noteikti personas datu vākšanas, glabāšanas, apstrādes un saglabāšanas pamatnoteikumi, kas ir spēkā, kad apmeklējat Tīmekļa vietni, kā arī Datu subjektu tiesības un to īstenošanas kārtība Uzņēmumā.

1.7. Pašapkalpošanās zona – Uzņēmuma Klientu (fizisku vai juridisku personu) konts Tīmekļa vietnē, kurā Klientiem tiek dota iespēja iesniegt Uzņēmumam parādu piedziņai, sniegt Uzņēmumam papildu informāciju un dokumentus un kurā Uzņēmums var sniegt Klientiem pārskatus par parādu piedziņas rezultātiem un citu informāciju.

1.8. Parādnieks – fiziska vai juridiska persona, kurai ir spēkā esošas monetāras saistības saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem pret Uzņēmuma Klientu vai Uzņēmumu.

1.9. Parādnieka ID – unikāls identifikācijas numurs, kas piešķirts katram Parādniekam.

1.10. Sīkdatnes – nelieli faili, kas tiek ievietoti datorā, tālrunī, planšetdatorā vai citā ierīcē, ko izmanto jebkura persona, kas apmeklē Tīmekļa vietni, un kurus Tīmekļa vietne izmanto, lai identificētu ierīci. Tas ietver ne tikai sīkdatnes, bet arī līdzīga tipa rīku izmantošanu.

1.11. Tīmekļa vietne – Uzņēmuma pārvaldītā tīmekļa vietne www.legalbalance.lv.

1.12. Regula – Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula).

1.13. Profilēšana – automatizēta individuālu lēmumu pieņemšanas procesa daļa, ko izmanto, lai analizētu noteiktus personas datus, piemēram, finansiālo stāvokli, uzticamību un maksātspēju, lai uzlabotu personas pieredzi parādu atgūšanas procesā, personalizētu Uzņēmuma sniegtos pakalpojumus un nodrošinātu ātrāku un efektīvāku parādu atgūšanas procesu.

 

2.   VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

 

2.1. Šajā Privātuma politikā mēs sniedzam informāciju par to, kā Uzņēmums apstrādā Tīmekļa vietnes apmeklētāju, potenciālo darbinieku (kandidātu), Klientu, Parādnieku un citu datu subjektu personas datus. Prasījumu cesijas līgumos, pakalpojumu līgumos un citos līgumos, ko jūs slēdzat ar Uzņēmumu, var būt iekļauta papildu informācija.

2.2. Šī Privātuma politika neattiecas uz Uzņēmuma veikto Personas datu apstrādi, kad jūs apmeklējat citas Uzņēmuma tīmekļa vietnes vai kad jūs izmantojat Uzņēmuma pakalpojumus, kas publicēti citās tīmekļa vietnēs vai ar to starpniecību. Ja jūs apmeklējat citas Uzņēmuma tīmekļa vietnes vai izmantojat pakalpojumus, ko Uzņēmums publicē vai sniedz šajās tīmekļa vietnēs, jūsu Personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar šajās tīmekļa vietnēs sniegto informāciju. Šādā gadījumā, lūdzu, rūpīgi iepazīstieties ar citās uzņēmuma tīmekļa vietnēs publicētajām Privātuma politikām.

2.3. Personas datu apstrādi Uzņēmumā reglamentē Regula un citi Latvijas Republikas tiesību akti, kā arī Uzņēmuma vietējie tiesību akti.

 

3.   PERSONAS DATU APSTRĀDES PRINCIPI

 

3.1. Apstrādājamo personas datu apjoms ir atkarīgs no Datu subjekta pieprasītajiem vai izmantotajiem pakalpojumiem un informācijas, ko Datu subjekts sniedz, pieprasot un/vai izmantojot pakalpojumus, apmeklējot Tīmekļa vietni vai iesniedzot savus datus, lai strādātu Uzņēmumā.

3.2. Personas datu apstrāde tiek veikta tikai saskaņā ar kādu no likumīgas apstrādes kritērijiem, piemēram, lai nodrošinātu Uzņēmuma tīmekļa vietnēs publicēto pakalpojumu sniegšanu; ar personas piekrišanu; ja Uzņēmumam ir pienākums apstrādāt personas datus saskaņā ar attiecīgajiem tiesību aktiem; ja personas datu apstrāde ir nepieciešama Uzņēmuma leģitīmo interešu vai trešo personu, tostarp kreditoru, leģitīmo interešu īstenošanai.

3.3. Mūsu mērķis ir apstrādāt Personas datus precīzi, godprātīgi un likumīgi, kā arī apstrādāt tos tikai tiem nolūkiem, kādiem tie tiek vākti, saskaņā ar skaidriem un pārredzamiem personas datu apstrādes principiem un prasībām, kā noteikts tiesību aktos.

3.4. Jums nav pienākuma sniegt Personas datus, taču tādā gadījumā, iespējams, netiks sniegti noteikti pakalpojumi.

 

 

4.   PERSONAS DATU APSTRĀDES APJOMS, NOLŪKI UN PAMATOJUMS

 

4.1. Līgumu slēgšana ar Klientiem un līguma pildīšana

4.1.1. Lai noslēgtu un pildītu prasījumu cesijas un juridisko pakalpojumu līgumus, mēs apstrādājam šādus mūsu Klientu (fizisku personu) personas datus: vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), bankas konta numurs, cita informācija, ko klients sniedzis, lai saņemtu juridiskos pakalpojumus.

4.1.2. Lai noslēgtu un pildītu prasījumu cesijas un juridisko pakalpojumu līgumus ar mūsu Klientiem (juridiskām personām) mēs apstrādājam šādus mūsu klientu (juridisku personu) pārstāvju personas datus: vārds, uzvārds, amats, pārstāvības pamats, dokumenti, kas apliecina tiesības pārstāvēt klientu.

4.1.3. Lai administrētu Klienta kontus pašapkalpošanās zonā, mēs apstrādājam šādus Klienta datus: e-pasta adrese, parole.

4.1.4. Personas datu avoti: datu subjekts, Klienti (juridiskas personas).

4.1.5. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, lai pildītu līgumu vai veiktu darbības pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas (Regulas 6. panta 1. punkta b) apakšpunkts); apstrāde ir nepieciešama, lai īstenotu Uzņēmuma leģitīmās intereses – slēgt līgumu ar Klientu, kas ir juridiska persona (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.1.6. Glabāšanas periods: dati tiek apstrādāti tik ilgi, kamēr ir spēkā līgums ar Klientu, pēc tam dati tiek glabāti 10 (desmit) gadus, lai īstenotu vai aizstāvētu Uzņēmuma juridiskās prasības, kā arī lai pildītu Uzņēmumam tiesību aktos noteikto pienākumu arhivēt dokumentus.

4.1.7. Klientu pienākums ir sargāt savu Pašapkalpošanās zonas paroli un lietotājvārdu un neizpaust savu Pašapkalpošanās zonas pieteikšanās vārdu nevienai trešajai personai. Mēs neesam atbildīgi, ja Klienta dati tiek nelikumīgi mainīti, izpausti, iznīcināti vai ja Klienta identitāte tiek nozagta vai citādi krāpnieciski izmantota, lietojot Klienta pieteikšanās datus, neatkarīgi no tā, vai tas noticis Klienta vainas vai nolaidības dēļ.

 

4.2. Parādu atgūšanas iespēju vērtējums, lai noslēgtu prasījuma cesijas līgumu

4.2.1. Lai noslēgtu prasījuma cesijas līgumu, t.i. lai novērtētu parādnieku (fizisku personu) finansiālās iespējas pildīt līgumu, no kura radies parāds, un segt parādu, kā arī lai noteiktu Uzņēmuma piedāvātā prasījuma cesijas līguma komerciālos nosacījumus, mēs apstrādājam šādus parādnieku personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/dzimšanas datums, kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), dzīvesvietas adrese, parādu apliecinoši dokumenti, parāda summa, parāda rašanās apstākļi un datums, parāda vai tā daļas nokārtošanas fakts un datums, kā arī jebkuri citi dati, ko sniedzis datu subjekts vai viņa kreditors (piem., sociālā konta dati), darbavieta, ģimenes stāvoklis (laulātā vārds, uzvārds, personas kods/dzimšanas datums, darbavieta, manta), īpašumā esošā manta, izpildu lietu skaits/apjoms, dati par citiem Parādnieka kreditoriem, dati no reģistriem, kredītvēsture no AS Kredītinformācijas Birojs un SIA "Lursoft IT" datubāzēm. Ja Parādnieks ir juridiska persona, mēs norādītajiem nolūkiem apstrādājam šādus juridiskās personas vadītāja un akcionāru/labuma guvēju personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/dzimšanas datums, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija (e-pasts, tālruņa numurs).

4.2.2. Personas datu avoti: sākotnējais kreditors, AS Kredītinformācijas birojs, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, SIA "Lursoft IT".

4.2.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – slēgt prasījuma cesijas līgumu (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.2.4. Glabāšanas periods: Līdz prasījuma cesijas līguma noslēgšanai vai 2 gadus pēc parādu novērtēšanas, ja vien sākotnējais kreditors nav devis rīkojumu datus iznīcināt nekavējoties.

 

4.3. Parādu piedziņa

4.3.1. Lai piedzītu parādus, kurus Uzņēmums iegādājies no sākotnējiem kreditoriem vai kurus Uzņēmums administrē, pamatojoties uz juridisko pakalpojumu līgumu, mēs apstrādājam šādus parādnieku personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/ dzimšanas datums, kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), dzīvesvietas adrese, parādu apliecinoši dokumenti, parāda summa, parāda rašanās apstākļi un datums, parāda vai tā daļas samaksas fakts un datums, kā arī citi datu subjekta vai datu subjekta kreditora (Klienta) sniegtie dati (piem., sociālā konta dati), darbavieta, ģimenes stāvoklis (laulātā vārds, personas kods/ dzimšanas datums, darbavieta, manta), īpašumā esošā manta, izpildu lietu skaits/apjoms, dati par citiem parādnieka kreditoriem, dati no reģistriem, kredītvēsture no AS Kredītinformācijas Birojs un SIA "Lursoft IT" datubāzēm. Ja parādnieks ir juridiska persona, mēs apstrādājam šādus juridiskās personas vadītāja, akcionāru un labuma guvēju personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/dzimšanas datums, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija (e-pasts, tālruņa numurs).

4.3.2. Personas datu avoti: Klients, pārrobežu piedziņas platformu (EOS Cross-border u.c.) partneri (parādu piedziņas uzņēmumi), tiesu izpildītāji, datu subjekts, tiesas, AS Kredītinformācijas birojs, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, SIA "Lursoft IT", sociālie tīkli, UAB "Okredo", citi publiski pieejami avoti, ja šādi dati ir nepieciešami parādu piedziņas vai citu pakalpojumu sniegšanai, tostarp parāda piedziņas iespēju izvērtēšanai.

4.3.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma vai tā Klientu leģitīmajām interesēm (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.3.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām (kad parāds ir piedzīts vai ir sastādīts dokuments, kas apliecina, ka parādu nav iespējams piedzīt) vai kamēr Klients dod norādījumus datus dzēst.

4.3.5. Datu saņēmēji: AS Kredītinformācijas Birojs (vairāk informācijas par datu nodošanu AS Kredītinformācijas Birojs skatīt šīs Privātuma politikas 5.5. punktā), tiesu izpildītāji, tiesas, notāri, maksātnespējas administratori, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, Klients, maksājumu pakalpojumu sniedzēji.

 

4.4. Informācijas sniegšana Debitoriem vai Klientiem

4.4.1. Lai efektīvi veiktu parāda piedziņas darbības, t.i., informētu Parādniekus par parādu, kreditora maiņu vai citiem ar to saistītiem apstākļiem, Uzņēmums informē Parādniekus pa pastu vai izmantojot Uzņēmuma pārvaldītajās informācijas sistēmās ieviesto automātisko īsziņu, zvanu un e-pasta sūtīšanas programmu. Šim nolūkam Uzņēmums var izmantot datu apstrādātāju. Informējot Parādniekus par atmaksājamajiem parādiem, mēs apstrādājam šādus Parādnieku personas datus atkarībā no Parādnieku informēšanas veida:

4.4.1.1. Ja Parādnieki tiek informēti ar SMS: tālruņa numurs, SMS ziņojuma saturs.

4.4.1.2. Ja Parādnieki tiek informēti pa e-pastu: e-pasta adrese, e-pasta vēstules saturs.

4.4.1.3. Ja Parādnieki tiek informēti pa tālruni: tālruņa numurs, audio ziņojuma saturs.

4.4.1.4. Ja Parādnieki tiek informēti pa pastu: vārds, uzvārds, adrese.

4.4.2. Personas datu avoti: sākotnējais kreditors, klients, datu subjekts.

4.4.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – informēt Parādniekus par viņu finanšu saistībām (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.4.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām (kad parāds ir piedzīts vai ir sastādīts dokuments, kas apliecina, ka parādu nav iespējams piedzīt).

4.4.5. Datu saņēmēji: pasta pakalpojumu sniedzēji.

4.4.6. Lai informētu parādniekus, Uzņēmums izmanto arī automatizētu saziņas lietojumprogrammu dažādās tiešsaistes platformās, piemēram, Messenger, Viber, Whatsapp u.c., ko nodrošina dažādi pakalpojumu sniedzēji (datu apstrādātāji). Datu apstrādātājiem paziņoto personas datu kategorijas: vārds, uzvārds, tālruņa numurs, parāda summa, parāda juridiskais pamats, kreditors un cita informācija, kas veido personas datus, kurus var sniegt vai saņemt, izmantojot šo saziņas kanālu.

4.4.7. Parādnieku un Klientu informēšanai Uzņēmums izmanto arī automatizētu e-pasta sūtīšanas platformu VivaSend, kuras pārzinis ir trešā persona (datu apstrādātājs), kurai Uzņēmums var nodot jūsu e-pasta adreses un nosūtītās informācijas saturu. Platformas administrators, sniedzot e-pasta pakalpojumus, nodrošina šīs jomas standartiem atbilstošu tehnoloģiju izmantošanu un šim nolūkam var vākt informāciju par e-pasta vēstules izlasīšanas datumu, datu subjekta darbībām pēc e-pasta atvēršanas un citu informāciju. VivaSend Privātuma politika ir atrodama šeit: https://vivasend.lt/privatumo-ir-slapuku-politika/.

4.4.8. Lai informētu debitorus, Uzņēmums uztur unikālus Parādnieku ID numurus un dod Parādniekiem iespēju uzzināt, cik viņiem jāmaksā Uzņēmumam un/vai Uzņēmuma Klientiem, (par Uzņēmuma administrētajiem parādiem), ievadot Parādnieka ID attiecīgajā Tīmekļa vietnes zonā.

 

4.5. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un teroristu finansēšanas novēršana

4.5.1. Uzņēmums, pildot normatīvajos aktos noteiktos pienākumus attiecībā uz noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu, apstrādā datus par esošo un potenciālo Klientu un Parādnieku līdzdalību politikā un tiem piemērotajām finanšu sankcijām, ja Klients vai Parādnieks ir juridiska persona, informāciju par šīs juridiskās personas patiesajiem labuma guvējiem, vadības struktūru locekļiem un citu informāciju, kas Uzņēmumam ir jāvāc un jāapstrādā saskaņā ar likumā noteikto kārtību (vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, valstspiederība, dzīvesvietas valsts, amats, naudas izcelsme, līdzdalība politikā, finanšu sankcijas un citi personas dati, kas var būt Uzņēmumam iesniegto dokumentu saturā).

4.5.2. Personas datu avoti: datu subjekts, Klients (juridiska persona), Finanšu izlūkošanas dienests, Valsts ieņēmumu dienests, SIA "Lursoft IT", dažādas finanšu sankciju un politiski nozīmīgu personu datubāzes.

4.5.3. Juridiskais pamats: datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu juridisku pienākumu (Regulas 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts).

4.5.4. Glabāšanas periods: dati tiek apstrādāti tik ilgi, kamēr ir spēkā ar Klientu noslēgtais līgums, pēc tam dati tiek glabāti 10 gadus, lai īstenotu vai aizstāvētu Uzņēmuma juridiskās prasības un izpildītu Uzņēmumam likumā noteikto pienākumu arhivēt dokumentus. Ja līgums ar Klientu netiek noslēgts, dati tiek glabāti 5 gadus no datu saņemšanas brīža.

4.5.5. Datu saņēmēji: Finanšu izlūkošanas dienests, Valsts ieņēmumu dienests, Uzņēmumu reģistrs, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

 

4.6. Sarunu ierakstīšana

4.6.1. Lai nodrošinātu mūsu pakalpojumu kvalitāti, ieviestu vienotu praksi un objektīvi izskatītu datu subjektu pieprasījumus vai sūdzības, mēs ierakstām zvanus un apstrādājam šādus zvanītāju personas datus: tālruņa numurs, audioieraksts un audioieraksta metadati (zvana datums un zvana sākuma un beigu laiks). Pirms zvana sākuma mēs jūs informēsim, ka zvans tiek ierakstīts. Turpinot zvanu, jūs piekrītat, ka šis zvans tiek ierakstīts. Ja nepiekrītat sarunas ierakstīšanai, varat sazināties ar Uzņēmumu pa e-pastu.

4.6.2. Personas datu avoti: datu subjekts.

4.6.3. Juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).

4.6.4. Glabāšanas periods: šajā punktā noteiktajiem nolūkiem jūsu personas dati tiek apstrādāti vienu gadu no personas datu saņemšanas. Ja ir pamatots iemesls uzskatīt, ka zvana ieraksta materiālos ir fiksēta noziedzīga nodarījuma izdarīšana vai citas nelikumīgas darbības, nepieciešamos zvana ieraksta datus pārnes uz drošiem datu nesējiem un saglabā uz nenoteiktu laiku, kamēr pastāv objektīva nepieciešamība pēc tiem, arī pēc šajā punktā minētā zvanu ierakstu glabāšanas termiņa beigām.

4.6.5. Datu saņēmēji: tiesas, tiesībaizsardzības un citas valsts iestādes.

4.6.6. Šajā punktā noteiktajiem nolūkiem jūsu personas dati tiek apstrādāti tikai tad, ja zvans notiek, izmantojot Uzņēmumam piešķirtos tālruņa numurus. Uzņēmuma tālruņa numuri ir publicēti Tīmekļa vietnē.

4.6.7. Lai noklausītos zvanu ierakstus vai iegūtu to kopijas, lūdzu, sazinieties ar Uzņēmumu šajā Privātuma politikā noteiktajā kārtībā.

 

4.7. Pieprasījumu administrēšana

4.7.1. Administrējot Uzņēmuma Tīmekļa vietnē iesniegtos pieprasījumus, mēs apstrādājam šādus šādu pieprasījuma iesniedzēja personas datus: vārds, uzvārds, kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese), pieprasījums, kas var ietvert citus personas datus.

4.7.2. Personas datu avoti: datu subjekts.

4.7.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – administrēt pieprasījumus (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.7.4. Glabāšanas periods: 10 gadi no datu vākšanas brīža.

 

4.8. Tiešā tirgvedība

4.8.1. Tiešās tirgvedības nolūkos Uzņēmums apstrādā šādus personas datus: vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs.

4.8.2. Personas datu avoti: datu subjekts.

4.8.3. Juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).

4.8.4. Glabāšanas periods: dati tiek apstrādāti 5 gadus no datu subjekta piekrišanas saņemšanas vai līdz brīdim, kad atsaucat savu piekrišanu personas datu apstrādei. Ja atsaucat savu piekrišanu personas datu apstrādei šajā punktā noteiktajam(-iem) nolūkam(-iem), tikai jūsu piekrišanas fakts tiks glabāts 10 gadus pēc piekrišanas termiņa beigām vai tās atsaukšanas, lai īstenotu vai aizstāvētu jebkādas Uzņēmuma juridiskās prasības.

4.8.5. Jums ir tiesības jebkurā laikā atteikties no Uzņēmuma sūtītajiem reklāmas paziņojumiem, un jums ir tiesības iebilst pret savu personas datu apstrādi tiešā mārketinga nolūkos, nenorādot iebildumu iemeslus. Jūs varat izmantot savas tiesības iebilst pret personas datu apstrādi tiešās tirgvedības nolūkos šādi:

-     noklikšķinot uz saites katrā jums nosūtītajā e-pasta vēstulē;

-     sazinoties ar Uzņēmumu pa e-pastu dpo@legalbalance.lv un e-pastā norādot savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru vai e-pasta adresi, uz kuru nevēlaties saņemt informāciju.

4.9. Darījumu attiecību veidošana un uzturēšana

4.9.1. Lai izveidotu un uzturētu darījumu attiecības, mēs apstrādājam šādus uzņēmumu (partneru, piegādātāju, klientu, potenciālo klientu) darbinieku un pārstāvju personas datus: vārds, uzvārds, amats, kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese).

4.9.2. Personas datu avoti: datu subjekts, publiski pieejamā informācija.

4.9.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – veicot un uzturēt darījumu attiecības (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts); datu subjekta piekrišana nodot savus kontaktus uzņēmumu klubos/nodot savus kontaktus trešajām personām (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).

4.9.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām vai datu vākšanas brīža (ja ar datu subjektu nav noslēgts līgums).

 

4.10. Tīmekļa vietnes funkcionalitātes nodrošināšana, statistiskās informācijas vākšana

4.10.1. Lai uzlabotu Tīmekļa vietni, atjauninātu tirgvedības kampaņas, analizētu un apkopotu statistiku par Tīmekļa vietnes apmeklētājiem un nodrošinātu Tīmekļa vietnes pareizu darbību, Tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes, spraudņi un līdzīgas tehnoloģijas. Šiem nolūkiem Uzņēmums apstrādā šādus Tīmekļa vietnes apmeklētāju personas datus: IP adrese, piekļuves laiks apmeklētāju kontiem, Tīmekļa vietnes pārlūkošanas vēsture un datums. Tīmekļa vietnes apmeklētāju statistika tiek analizēta, izmantojot Google Analytics sīkdatnes. Google Analytics sīkfailu savāktā informācija par jūsu pārlūkošanas vēsturi tiek pārsūtīta uz Google serveriem un glabāta tajos.

4.10.2. Personas datu avoti: datu subjekts, Sīkdatnes un līdzīgas tehnoloģijas.

4.10.3. Juridiskais pamats: datu apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – nodrošināt pienācīgu Tīmekļa vietnes darbību (šim nolūkam datu vākšanai tiek izmantotas tikai nepieciešamās sīkdatnes) (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts); datu subjekta piekrišana (šim nolūkam tiek izmantoti personas dati, kas savākti, izmantojot neobligātās sīkdatnes) (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).

4.10.4. Glabāšanas periods: personas datu glabāšanas periods ir atkarīgs no konkrētās sīkdatnes, kas izmantota personas datu vākšanai, taču visos gadījumos glabāšanas periods nepārsniedz 2 gadus. Konkrētie noteikumi ir izklāstīti Tīmekļa vietnes Sīkdatņu politikā.

 

4.11. Uzņēmuma atpazīstamības veicināšana (sociālo mediju pārvaldība)

4.11.1. Informāciju, ko jūs sniedzat Uzņēmuma pārvaldītajos sociālo tīklu profilos (tostarp ziņojumi, pogas "Patīk" un "Sekot" izmantošana un citi paziņojumi) vai ko jūs saņemat, apmeklējot Uzņēmuma kontus (tostarp informācija, kas iegūta, izmantojot sociālo tīklu operatoru sīkdatnes), kontrolē sociālā tīkla operators. Tāpēc iesakām izlasīt sociālā tīkla operatora privātuma politiku, kurā ir atrodama visa informācija par vākto personas datu kategorijām, glabāšanas periodiem, saņēmējiem u. c.

4.11.2. Juridiskais pamats: personas datu apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – veicināt Uzņēmuma atpazīstamību (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

4.11.3. Mēs kā Uzņēmuma sociālo mediju konta administrators izvēlamies noteiktus iestatījumus, pamatojoties uz mūsu mērķauditoriju un reklāmas mērķiem. Sociālā tīkla operators var ierobežot Uzņēmuma iespējas mainīt noteiktus būtiskus iestatījumus, tāpēc mums var nebūt iespēju ietekmēt to, kādu informāciju par jums vāc sociālā tīkla operators, kad Uzņēmums ir izveidojis sociālā tīkla kontu.

4.11.4. Jebkuri šādi iestatījumi var ietekmēt personas datu apstrādi, kad izmantojat sociālos medijus, apmeklējat Uzņēmuma kontu vai lasāt Uzņēmuma ziņojumus sociālo mediju tīklā. Pat tad, ja jūs tikai skatāties mūsu ierakstus Facebook, LinkedIn, Instagram vai YouTube, sociālo tīklu operators var saņemt noteiktu personisku informāciju, piemēram, kuru gala ierīci izmantojat, jūsu IP adresi utt.

 

4.12.Virtuālo sanāksmju organizēšana un vadīšana

 

4.12.1. Lai organizētu un vadītu konferenču zvanus, virtuālās sanāksmes, videokonferences un/vai tiešsaistes seminārus, Uzņēmums apstrādā šādus virtuālo sanāksmju dalībnieku personas datus: informācija par sanāksmes dalībniekiem (vārds, uzvārds, tālruņa numurs, e-pasta adrese, profila attēls), dati par sanāksmi (tēma, apraksts, dalībnieku IP adreses, informācija par ierīces aparatūru, videokonferences sākuma un beigu laiks), teksta dati, balss un video ieraksti.

4.12.2. Datu apstrādes juridiskais pamats: Uzņēmuma leģitīmās intereses – nodrošināt attālinātu sanāksmju organizēšanu un norisi, ērtu un drošu saziņu (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts) – un datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts) (par virtuālo sanāksmju ierakstīšanu).

4.12.3. Datu glabāšanas periods: viens gads no saņemšanas dienas.

 

4.13. Personāla atlase

4.13.1. Personāla atlases nolūkos mēs apstrādājam šādus kandidātu personas datus: vārds, uzvārds, kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), dzīves apraksts (CV), tā pielikumi un visi pēc datu subjekta iniciatīvas tajā iekļautie personas dati.

4.13.2. Personas datu avoti: datu subjekts, darba meklēšanas portāli.

4.13.3. Juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).

4.13.4. Glabāšanas periods: līdz konkursa beigām vai 1 gads pēc konkursa beigām (ar kandidāta piekrišanu), vai līdz kandidāta darba līguma noslēgšanai.

 

4.14. Tehniskā žurnāla ieraksti

4.14.1. Uzņēmuma pārvaldītajās informācijas sistēmās Uzņēmums reģistrē un uztur pakalpojumu sniedzēju tehniskos žurnālus, lai nodrošinātu drošības prasības, identificētu, uzraudzītu un izsekotu lietotāju darbības, kas saistītas ar personas datu apstrādi, un nodrošinātu atbildību.

4.14.2. Par piekļuvi personas datiem tiek reģistrēti šādi ieraksti: piekļuves identifikators, datums, laiks, ilgums, piekļuves rezultāts (veiksmīga, neveiksmīga), faili, kuriem piekļūts, un darbības, kas veiktas ar personas datiem (ievadīšana, pārlūkošana, grozīšana, dzēšana un citas personas datu apstrādes darbības).

4.14.3. Tehniskie žurnāli tiek glabāti 3 gadus.

4.14.4. Datu apstrādes pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – nodrošināt informācijas drošību (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

 

4.15. Uzņēmums var apstrādāt Jūsu personas datus citiem nolūkiem saskaņā ar Regulas un citu Latvijas Republikas tiesību aktu prasībām.

 

5.   DATU SAŅĒMĒJI UN DATU APSTRĀDĀTĀJI

5.1. Uzņēmums apņemas ievērot konfidencialitātes pienākumu pret datu subjektiem. Personas datus var izpaust trešajām personām tikai tad, ja tas ir nepieciešams, lai noslēgtu un pildītu līgumu datu subjekta labā, lai pildītu Uzņēmuma juridiskos pienākumus, lai aizsargātu Uzņēmuma vai trešo personu leģitīmās intereses vai citu leģitīmu iemeslu dēļ.

5.2. Neskarot Privātuma politikas 4. sadaļā norādītos datu saņēmējus, mēs varam nodot jūsu personas datus arī šādiem saņēmējiem:

5.2.1. valsts iestādes un citas personas, kas veic ar likumu tām uzticētās funkcijas (piemēram, tiesas, tiesu izpildītāji, notāri, nodokļu administratori, uzraudzības iestādes, finanšu noziegumu izmeklēšanas iestādes);

5.2.2. kreditori;

5.2.3. zvērināti grāmatveži, juridiskie un finanšu konsultanti;

5.2.4. uzņēmumiem uzņēmumu grupā, pie kuras pieder Uzņēmums;

5.2.5. jūsu pārstāvētajām juridiskajām personām;

5.2.6. maksājumu pakalpojumu sniedzējiem.

5.3. Datus var apstrādāt datu apstrādātāji, kas Uzņēmumam sniedz pārrobežu parādu piedziņas pakalpojumus (EOS Cross-border Platforma u. c.), grāmatvedības, datu centra un/vai serveru nomas, IT uzturēšanas, ārējā audita, drošības, juridiskos, datu aizsardzības un citus pakalpojumus.

5.4. Datu apstrādātājiem ir tiesības apstrādāt personas datus tikai pēc Uzņēmuma norādījumiem un tikai tādā apjomā, kas nepieciešams, lai pienācīgi pildītu savus pienākumus saskaņā ar datu apstrādes līgumu. Uzņēmums ar apstrādātāju palīdzību nodrošina, ka apstrādātāji ir ieviesuši atbilstošus organizatoriskos un tehniskos drošības pasākumus un saglabā personas datu konfidencialitāti.

5.5. Ja datu subjekts kavē savu saistību izpildi, pamatojoties uz leģitīmām interesēm parādu piedziņā, Uzņēmums nodod informāciju par jūsu identitāti, kontaktinformāciju un kredītvēsturi, t. i., finanšu saistībām un to izpildi, AS Kredītinformācijas Birojs (reģistrācijas numurs: 40103673493, adrese: Gustava Zemgala iela 76, Rīga LV-1039). AS Kredītinformācijas birojs apstrādā un nodod trešajām personām (finanšu iestādēm, telekomunikāciju uzņēmumiem, apdrošināšanas sabiedrībām, elektroenerģijas un komunālo pakalpojumu sniedzējiem, tirdzniecības uzņēmumiem u.c.) jūsu personas datus, kas saņemti no Uzņēmuma, lai īstenotu savas leģitīmās intereses un mērķus – novērtēt jūsu kredītspēju un pārvaldīt jūsu parādus. Kredītspējas vērtējums ietver automatizētu personas īpašību novērtējumu (profilēšanu), kas var nelabvēlīgi ietekmēt jūsu spēju nākotnē veikt darījumus. Automatizētais novērtējums palīdz nodrošināt atbildīgu kreditēšanu un kreditoru leģitīmās intereses. Jūs varat piekļūt savai kredītvēsturei, sazinoties tieši ar AS Kredītinformācijas Birojs.

 

6.   PROFILĒŠANA UN AUTOMATIZĒTA LĒMUMU PIEŅEMŠANA

6.1. Mēs esam apņēmušies aizsargāt jūsu konfidencialitāti un nodrošināt datu apstrādes pārredzamību. Mēs jūs informējam, ka veicam automatizētu lēmumu pieņemšanu, tostarp profilēšanu. Šajā procesā mēs analizējam personas finansiālo stāvokli, uzticamību un maksātspēju. Mērķis ir uzlabot personas pieredzi parādu piedziņas procesā, personalizēt Uzņēmuma sniegtos pakalpojumus un nodrošināt ātrāku un efektīvāku parādu piedziņas procesu.

 

7.   PERSONAS DATU NODOŠANA ĀRPUS ES/EEZ

7.1. Jūsu dati var tikt nodoti ārpus ES/EEZ, ja ar saņēmējiem ir parakstīti līgumi, kas atbilst Eiropas Savienības tiesību aktiem.

7.2. Dati var tikt nodoti ārpus ES/EEZ, ja nodošana ir nepieciešama, lai noslēgtu un pildītu līgumus un pienācīgi sniegtu pakalpojumus Uzņēmuma Klientiem. Tādā gadījumā Uzņēmums veic pasākumus, lai nodrošinātu, ka jebkura personas datu nodošana ārpus ES/EEZ ir veikta pienācīgi un ka datu subjektu tiesības ir maksimāli aizsargātas.

7.3. Nododot personas datus ārpus ES/EEZ, Uzņēmums ievēro:

7.3.1. Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu par atbilstību;

7.3.2. Ārvalstī apstiprinātu sertifikācijas mehānisms;

7.3.3. Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu par līguma standartklauzulām.

7.4. Trešajai valstij ārpus ES/EEZ, kurā atrodas personas datu saņēmējs, ar Eiropas Komisijas lēmumu ir noteikts pienākums nodrošināt atbilstošu personas datu aizsardzības līmeni.

 

8.   DATU SUBJEKTU TIESĪBAS

8.1. Katram datu subjektam ir šādas tiesības:

8.1.1. tiesības saņemt informāciju par viņa personas datu apstrādi;

8.1.2. tiesības piekļūt personas datiem un informācijai par to, kā tie tiek apstrādāti;

8.1.3. tiesības pieprasīt personas datu labošanu, dzēšanu vai personas datu apstrādes ierobežošanu;

8.1.4. tiesības iebilst pret personas datu apstrādi, izņemot gadījumus, kad apstrāde tiek veikta leģitīmu interešu vārdā, ko īsteno datu pārzinis vai trešā persona, kurai personas dati tiek izpausti, un datu subjekta intereses nav svarīgākas;

8.1.5. tiesības pieprasīt, lai sniegtie personas dati tiktu iznīcināti vai lai personas datu apstrāde tiktu ierobežota;

8.1.6. tiesības pieprasīt, lai personas datus, ja tos apstrādā automatizēti, datu pārzinis pārsūta citam datu pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams (datu pārnesamība);

8.1.7. tiesības iebilst pret automatizētu datu apstrādi, tostarp profilēšanu;

8.1.8. tiesības iebilst pret personas datu apstrādi tiešās tirgvedības nolūkos;

8.1.9. tiesības atsaukt savu piekrišanu datu apstrādei;

8.1.10.  tiesības iesniegt sūdzību par personas datu apstrādi Valsts datu inspekcijai.

8.2. Datu subjektam ir tiesības pieprasīt datu subjekta tiesību īstenošanu mutiski vai rakstiski, personīgi, pa pastu vai elektroniski. Ja datu subjekta tiesību īstenošana tiek pieprasīta rakstiski pa pastu, pieprasījumam ir jāpievieno pieprasījuma iesniedzēja personu apliecinošā dokumenta kopija. Ja datu subjekta personas dati, piemēram, vārds un uzvārds, ir mainījušies, tiem jāpievieno dokumentu kopijas, kas apliecina šo datu izmaiņas. Ja pieprasījums tiek iesniegts elektroniski, pieprasījums ir jāparaksta ar kvalificētu elektronisko parakstu vai jāiesniedz ar elektroniskiem līdzekļiem, kas garantē teksta integritāti un nemainīgumu.

8.3. Pieprasījumam par datu subjekta tiesību īstenošanu jābūt salasāmam, tas jāparaksta datu subjektam, tajā jānorāda datu subjekta vārds, uzvārds, adrese un/vai cita kontaktinformācija, lai varētu sazināties ar datu subjektu vai saņemt atbildi par datu subjekta tiesību īstenošanu.

8.4. Datu subjekts var izmantot savas tiesības pats vai ar pārstāvja starpniecību. Personas pārstāvim jānorāda savs vārds, uzvārds, adrese un/vai cita kontaktinformācija saziņai, uz kuru personas pārstāvis vēlas saņemt atbildi, kā arī pārstāvētās personas vārds, uzvārds un citi dati, kas nepieciešami pienācīgai datu subjekta identificēšanai, un jāiesniedz pārstāvību apliecinošs dokuments vai tā kopija. Ja rodas šaubas par datu subjekta identitāti vai datiem, Uzņēmums pieprasa papildu informāciju, kas nepieciešama, lai to pārbaudītu.

8.5. Ja datu subjekts neiesniedz pieteikumu šajā sadaļā noteiktajā kārtībā, datu subjekts tiek informēts par trūkumiem ne vēlāk kā 7 kalendāro dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Datu subjekta pieprasījums netiek izskatīts, ja datu subjekts nenovērš konstatētos trūkumus vai neinformē Uzņēmumu par iemesliem, kādēļ konstatētos trūkumus nevar novērst. Ja pastāv objektīvi apstākļi, kas neļauj datu subjektam novērst konstatētos trūkumus, Uzņēmums pēc to izvērtēšanas var pieņemt datu subjekta pieprasījumu un apstrādāt to. Ja datu subjekts iesniedz rakstisku pieprasījumu, neievērojot Uzņēmuma noteikto pieprasījuma formu, tas netiek uzskatīts par datu subjekta pieprasījuma trūkumu.

8.6. Pēc pieprasījuma saņemšanas mēs sniegsim atbildi ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Izņēmuma gadījumos šo termiņu var pagarināt par vēl 30 (trīsdesmit) dienām, paziņojot par to.

8.7. Uzņēmumam kā datu pārzinim ir tiesības pamatoti atteikties īstenot jūsu tiesības, pamatojoties uz Regulā noteiktajiem iemesliem.

8.8. Jums tiek sniegta informācija par jūsu personas datu apstrādi, tiek pārbaudīta datu apstrādes likumība un godīgums, datu apstrādes darbības tiek pārtrauktas un dati tiek iznīcināti bez maksas. Informācija tiek sniegta latviešu valodā.

8.9. Pieprasījumu var iesniegt pa e-pastu dpo@legalbalance.lv, pa pastu vai ierodoties birojā Marijas ielā 2A, Rīga LV-1050. Lai nodrošinātu Regulas 38. panta 5. punktā noteikto konfidencialitāti, uz aploksnes, kas pa pastu tiek nosūtīta datu aizsardzības inspektoram, ir jānorāda, ka tā ir adresēta datu aizsardzības speciālistam.

 

9.   DATU AIZSARDZĪBAS SPECIĀLISTS

9.1. Uzņēmumā ir iecelts Datu aizsardzības inspektors.

9.2. Ja vēlaties izmantot savas kā datu subjekta tiesības, lūdzu, sazinieties ar uzņēmuma iecelto Datu aizsardzības speciālistu, rakstot uz e-pasta adresi: dpo@legalbalance.lv.

 

10. NOBEIGUMA NOTEIKUMI

10.1. Privātuma politikas noteikumu piemērošanu un interpretāciju regulē Latvijas Republikas tiesību akti.

10.2. Mēs jebkurā laikā varam grozīt šo Privātuma politiku. Jebkuri Privātuma politikas grozījumi tiek publicēti Tīmekļa vietnē. Privātuma politikas grozījumi un/vai papildinājumi stājas spēkā pēc to publicēšanas Tīmekļa vietnē.

10.3. Mēs iesakām regulāri pārskatīt Privātuma politiku.

 

 

Pēdējo reizi atjaunināts 17.04.2025